۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

دو زندانی سیاسی در اهواز اعدام شدند

بنا به گزارش‌های رسیده، امروز چهارشنبه صبح اداره اطلاعات اهواز به خانواده‌های هاشم شعبانی‌نژاد و هادی راشدی اطلاع دادند كه فرزندان آن‌ها را سه روز پيش اعدام كرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده از اهواز، در ابتدا اداره اطلاعات با خانواده این زندانیان محکوم به اعدام تماس گرفته و خبر اجرای حکم آن‌ها را اطلاع دادند  وپس از مراجعه خانواده‌ها به اداره اطلاعات اهواز، اعدام هادی راشدی و هاشم شعبانی نژاد تأیيد شده است.
هاشم شعبانی نژاد وهادی راشدی دو معلم عرب شهرستان  رامشير و از موسسان موسسه فرهنگی الحوار ( گفتگو) ۳ سال پیش دستگير و به اتهام محاربه و اقدام عليه امنيت ملی در دادگاه انقلاب اهواز شعبه ٢ محكوم به اعدام شدند.
احكام اعدام اين دو تن همراه محمد علی عموری ، جابر و مختار البوشوكه توسط ديوان عالی شعبه ٣٢ تاييد شده بود، در روز شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ هاشم شعبانی و هادی راشدی توسط اداره اطلاعات اهواز از زندان كارون منتقل و از روز انتقال آن‌ها هيچ خبری به وكيل و خانواده‌های آن‌ها داده نشد تا اين‌كه امروز چهارشنبه خبر اعدام آن‌ها را به خانواده‌ها دادند.
پيشتر هاشم شعبانی در يك نامه سرگشاده كه قبل از اعدام منتشر شد، نوشته بود که در دوران بازداشت تحت شکنجه جسمی و روانی قرار گرفته و علیه خود و چند تن از دوستانش اعتراف کرده است و خودش و چهار نفر دیگر با وجود تکذیب این اعترافات در دادگاه، به اعدام محکوم شده‌اند.
این زندانی حکم صادره علیه خود و دیگر افرادی را که در این پرونده محکوم شده‌‎اند، «خودسرانه و غیرعادلانه» خوانده و برای تشکیل مجدد دادگاهی عادلانه و غیرجانب‌دارانه خواهان کمک فوری شده بود.
گفتنی است هاشم شعبانی نژاد متولد١٣۶٠ شاعر، وبلاگ نویس، دبیر ادبیات عرب و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد سیاسی دانشگاه اهواز و هادی راشدی متولد ١٣۵٢ دبیر شیمی دبیرستان‌های رامشیر بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر