۱۳۹۲ دی ۲۳, دوشنبه

نصرالله به خامنه‌ای: کار خراب شد، فکری کنید

سردار اسماعیل کوثری: حسن نصرالله گفت دیدیم اوضاع خراب و کار تمام است، سراغ مقام معظم رهبری رفتیم. گفتیم فکری به حال سوریه و بشار اسد کنید.

اسماعیل کوثری مسوول کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه ۲۳ دی منتشر شد، گفت: «چند ماه پیش، تیمی از کمیسیون به سوریه و لبنان رفتیم و با بشار اسد و مسوولین سوریه و سپس با سیدحسن نصرالله دیدار داشتیم».
فرمانده پیشین لشکر ۲۷ محمد رسول الله سپاه ادامه داد: «سیدحسن نصرالله در این جلسه به ما گفت حدود ۹ ماه بعد از شروع حوادث سوریه، دیدیم اوضاع خراب و کار تقریباً تمام است. به همراه تعدادی از مسوولین، خدمت مقام معظم رهبری رفتیم و گفتیم فکری به حال سوریه و بشار اسد کنید. ایشان تمام صحبت‌های ما را گوش دادند و در پایان فرمودند شما اشتباه می‌کنید، بروید  کارتان را انجام دهید، تدبیر و برنامه‌ریزی کنید، هم سوریه می‌ماند و هم بشار اسد.»
کوثری در بخشی دیگر از سخنان خود، بودجه سپاه پاسداران و بسیج را کم دانست و توصیه کرد که به بخش نظامی توجه بیشتری شود. وی افزود: «حضرت امام و مقام معظم رهبری تأکید کردند که اگر به نیروهای مسلح توجه نشود عرض یک ساعت همه چیز از دست می‌رود».
این سردار سپاه از کسانی که «می‌گویند تعداد نیروهای مسلح در ایران زیاد است» گله کرد و گفت: «بودجه دفاعی ایران نصف بودجه دیگر کشورها هم نیست و بهترین بازدهی را دارند. ما شاهدیم همین افراد امنیت، آرامش و انضباط مرزی را در کشور ما رقم زده‌اند. لذا نباید با این دید به موضوع نگاه کنیم اما متأسفانه الان این دید وجود دارد»
کوثری دولت را به بودجه دفاعی کم‌توجه دانست و گفت: «بحث اعتقاد داشتن و نداشتن نیست، بحث خواستن و اراده است. باید اراده باشد تا اهم و فی‌الاهم کنند، ما باید بدانیم حوزه دفاعی باید همیشه خود را آماده نگه دارد برای روز مبادا. حالا اگر در ذهن برخی بیاید که نیروهای مسلح مصرف‌کننده هستند، غلط است».
وی به کارهای اقتصادی نیروهای نظامی اشاره کرد و گفت: «از طرف دیگر سپاه، ارتش و نیروی انتظامی وقتی کارهای عمرانی و بزرگ در کشور انجام می‌دهند، برخی می‌گویند چرا این‌گونه است؟ در حالی که قانون اساسی و فرمانده کل قوا اجازه می‌دهند نیروهای مسلح در زمان صلح به دولت کمک کنند. این در حالی است که وقتی این نهادها فعالیت‌های عمرانی را انجام می‌دهند، پولشان داده نمی‌شود».
وی افزود: «از سوی دیگر وقتی پولی داده می‌شود در همان لحظه تبدیل به سلاح نمی‌شود و طول می‌کشد، لذا با وجود اینکه همه کشورهای اطراف ما هر روز تلفات می‌دهند که همه‌اش زیر سر آمریکا و اسرائیل است، ولی در ایران خبری نیست و امنیت برقرار است و اگر موردی باشد سریعاً با آن برخورد می‌شود. پس این که بگوییم نیروهای مسلح ما مصرف‌کننده هستند، غلط است».
کوثری در بخشی دیگر از اظهارات خود به دستگیری ماجد الماجد و همکاری‌های امنیتی ایران و لبنان اشاره کرد و گفت: «ایران با کسی رودربایستی ندارد». وی عربستان را در قضیه الماجد دخیل دانست و گفت که حکومت این کشور «با پول افراد را در لبنان خریده است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر