۱۳۹۳ خرداد ۵, دوشنبه

مردی در شهرستان کنگاور ، دختر ۱۸ ساله‌اش را سر برید


در شهرستان کنگاور، از توابع استان کرمانشاه، پدری، دختر ۱۸ ساله خود را به‌دلیل داشتن دوست پسر سر برید.

به‌گزارش خبرنگار «خودنویس» از استان کرمانشاه، جسد دختری که دو روز قبل توسط پدرش سربریده شده بود امروز در شهرستان کنگاور، به‌خاک سپرده شد.
بر اساس اخبار منتشره شنبه سوم خرداد‌ماه، عاطفه نویدی؛ دانش‌آموز سال دوم دبیرستان، که به دلیل ارتباط با یک پسر از سوی مامورین منکرات در این شهر بازداشت شده بود، پس از آزادی با وساطت مادر، توسط پدرش به قتل رسید.
«کرم نویدی»؛ پدر عاطفه هم‌اکنون در بازداشت پلیس بسر می‌برد و گفته می‌شود در زندان نیز دچار عارضه قلبی شده است.
یکی از بستگان این دختر نیز گفته‌است: در حالی که مادر عاطفه برای دفاع از دخترش رفته بود توسط پدر خانوادە مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بە علت ضربات ناشی از چاقو هم‌اکنون در یکی از مراکز درمانی شهر کنگاور تحت مراقبت‌ پزشکی است.
همچنین پدر این‌دختر گفته است درصورتی آزادی دخترکوچک‌ترش رانیز به قتل خواهد رسانید. دخترکوچک او ۱۶ ساله و دانش‌آموز سال اول دبیرستان است. 
پیشتر در اول فروردین‌ماه امسال، فردی به‌نام "مسعود سیدی" ساکن شهرستان سرپل‌ذهاب، نیز خواهر خود را بە دلیل "حفظ شرف و ناموس" به قتل رسانیده بود.
بر اساس گزارش سازمان Country of Origin Information Centre قتل‌های ناموسی در درجه اول در میان اقلیت‌های قومی مانند کردها، لرها، عرب‌ها و بلوچ‌ها رخ می‌دهد.
پیشتر «مصطفایی» معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه ۱۵ درصد قتل‌ها در سال ۱۳۹۱ ناموسی بوده است گفته‌بود: زن کشی در صدر قتل‌های خانوادگی است. به گفته وی برخی قتل‌های ناموسی هم فقط بر مبنای سوء ظن صورت می‌پذیرد.
بر اساس آمار صندوق جمعیت سازمان ملل، سالانه حدود ۵۰۰۰ زن در قتل‌های ناموسی کشته می‌شوند. در سال ۲۰۰۳ نیز سازمان ملل اعلام کرد که دفاع‌های به‌اصطلاح «ناموسی» (جزیی یا کلی) در قوانین کیفری پرو، بنگلادش، آرژانتین، اکوادور، مصر، گواتمالا، ایران، اسراییل، اردن، سوریه، لبنان، ترکیه، کرانه باختری و ونزوئلا به رسمیت شناخته می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر