۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۲, جمعه

شکایت خانواده‌‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰


تعدادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی آسیب دیده‌ی بند ۳۵۰ اوین از رئیس زندان اوین آقای رشیدی، دادستان عمومی تهران، وزیر اطلاعات و از سید محمود علوی به دلیل سهل انگاری شکایت کردند.

تعدادی از خانواده ی زندانیان سیاسی آسیب دیده ی بند ۳۵۰ اوین به ریاست دادسرای کارکنان دولت نامه نوشته و از رئیس زندان اوین آقای رشیدی، دادستان عمومی تهران، وزیر اطلاعات و از سید محمود علوی به دلیل سهل انگاری در حمایت از تعدادی زندایان سیاسی بی پناه محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که مورد ضرب و شتم افرادی ( ماموران زندان و وزارت) شده بودند شکایت کردند.
پس از ماجرای حمله ی ماموران زندان به بند ۳۵۰ اوین در روز پنجشنبه که از آن به «پنچشنبه سیاه» یاد می‌شود تعدادی از زندانیان پس از اینکه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند به انفرادی منتقل شدند و تعدادی از زندانیان برای اعتراض به این حرکات خودسرانه و غیرقانونی مامورین زندان  اعتصاب غذا کردند.

این درحالی است که رئیس قوه قضاییه به جای پاسخ گویی به درخواست خانواده های این زندانیان سیاسی ، گزارش های منتشر شده از سوی رسانه ها را «نشر اکاذیب» یا «فضا سازی» خواند. پس از آن خانواده‌های زندانیان سیاسی با تهدید های جدی مکرر مواجه و به دلیل انتشار اخبار به بیرون از کشور محکوم به فتنه گر بودن، شدند.
امروز با گذشت پانزده روز از ماجرا هنوز تعدادی از زندانیان در اعتصاب غذا هستند و هیچ خبری از سلامت آنها نیست. در حالی که بعضی رسانه ها با اعلام کردن این مساله که اعتصاب پایان یافته از حمایت حداقلی که می توان از این زندانیان دربند داشت، خودداری کردند. تعدادی از زندانیان سیاسی که در انفرادی به سر می برند از ملاقات در این هفته و هفته ی آینده محروم شدند و همچنان فشار بر آنان باقی است.
متن این نامه که در اختیار یکی از همکاران خودنویس قرار گرفته به شرح زیر است:
ریاست محترم دادسرای کارکنان دولت
همچنانکه مطلع اید در روز پنجشنبه ۲۸/۰۱/۹۲ ماموران زندان به بند ۳۵۰ اوین یورش برده و افراد زیادی را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
از آنجا که حمله ی مذکور به بهانه بازرسی و تفتیش بند زندانیان سیاسی صورت گرفته است و نیز این بازرسی ها و تفتیش ها مکرر و با فواصل بسیار کوتاه صورت گرفته لذا مورد اعتراض زندانیان قرار گرفته است.
نظر به اینکه طبق اطلاعات واصله، تعداد زیادی از زندانیان سیاسی مصدوم شده اند این حمله مصداق سواستفاده ی مامورین دولتی از موقعیت و مقام خود و غیر قانونی بوده و از مصادیق بارز اعمال مجرمانه است که باید مورد رسیدگی واقع شود.
از طرفی طبق اطلاعات واصله مامورین مذکور متشکل از ماموران زندان و وزارت اطلاعات بوده اند، لذا شکایت خود را علیه آقای رشیدی، رئیس زندان اوین ، و دادستان عمومی تهران و وزیر اطلاعات، آقای سید محمود علوی طرح و تقاضای رسیدگی به آن را داریم.
از طرف خانواده‌های زندانیان سیاسی و عقیدتی بند ۳۵۰ زندان اوین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر