۱۳۹۲ مرداد ۹, چهارشنبه

رهبر نانجيب، کمتر از "توبه" رضايت نمی‌دهد!

درست شش ماه قبل ازانتخابات رياست جمهوری اسلامی که بحث برسرشرکت يا عدم شرکت درانتخابات ، در ميان اصلاح طلبان ، تازه شروع شده بود ، نگارنده اين سطور در مقاله ای با عنوان "خامنه ای کمتراز توبه قبول نميکند" ، سخنان آقای عبدالله نوری را که مدافع شرکت بی قيد وشرط اصلاح طلبان در انتخابات بود ، مورد نقد قراردادم و اکنون علت انتخاب مجدد آن عنوان با کمی تغيير برای نوشته ای که در پيش رو داريد ، سخنان اخيرخامنه ای است در جمع دانشجويان ، چراکه ايشان وقيحانه رفتارمعترضان به تقلب درانتخابات ۸۸ را "غيرنجيبانه" خواند و بدون ذکر نام آقايان موسوی و کروبی ، از آنان درخواست کرد که بخاطر رفتار "غيرنجيبانه و اردوکشی خيابانی" عذرخواهی کنند!
تأکيد مجدد خامنه ای برصحت نتيجه انتخابات ۸۸ ! و توهين و تهمت به معترضان به کودتای انتخاباتی ، آنهم در شرايطی که مبلغان اعتدال گری درهفته های اخير، به توّهم پراکنی دراذهان عمومی مشغول بوده اند و چنين وانمود ميساختند که گويا وخامت اوضاع کشوربه گوش بيت رهبری رسيده است و ميتوان نرمش وتغيير رويه ای را از طرف خامنه ای انتظار داشت! همه با دروغگوئی ها و اتهام زنی های خامنه ای در جمع دانشجويان نقش برآب شد و مردم ايران بوضوح ديدند که خامنه ای همان خامنه ای قبلی است ، حتی پالانش هم عوض نشده است ، تا چه رسد به اينکه پس ازهشت سال ويران سازی دولت نورچشمی اش (دولت احمدی نژاد) از گذشته عبرت گرفته باشد و تغيير سياست های گذشته به ذهن اش خطور کرده باشد .
شش ماه پيش از انتخابات ، بيت رهبری و تمام شاخه های ذوب شده در ولايت ، از شورای نگهبان و شبکه ائمه جمعه و شبکه نوحه خوان ها و نهادهای نظامی –امنيتی گرفته تا دارودسته های اصولگرا وصدا و سيمای جمهوری اسلامی ، همه و همه يک دل و يک صدا ، "سران فتنه" را ضد انقلاب ومفسد فی الارض و نوکر اسکتبارجهانی معرفی ميکردند ودر اتهام زنی و دشنام دهی به آنان از همديگر سبقت ميجستند ! در آن روزها تمامی ذوب شدگان درولايت ، شرکت اصلاح طلبان درانتخابات آينده را مشروط به اعلام برائت از"سران فتنه" ميدانستند ! همچنين در آن روزها در طرف مقابل ، جناح های اصلاح طلب قرار داشتند که بجای آنکه به دفاع از ياران زندانی خود بپردازند وبا افشای دروغ پردازی ها و تهمت های ناروای دارودسته های بيت رهبری ، نه تنها از قدرت مردم را برای عقب نشاندن باندهای وابسته به رهبر استفاده نکردند ، بلکه حتی از خواسته های اوليه ای که برای حضوراصلاح طلبان را درانتخابات تعيين کرده بودند ، يعنی بازشدن فضای سياسی کشور، رفع حصر خانگی و آزادی زندانيان سياسی ، عدول کردند و مثل هميشه به يک عقب نشينی خفت بار ديگر تن دادند ! و بعد هم درميان هواداران خود ومردم ايران به گفتمانی دامن زدند که چرا مقوله خواسته های سياسی ازقبيل برداشتن حصر خانگی آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد و آزادی زندانيان سياسی و بازشدن فضای اجتماعی و سياسی را ميبايستی از مسئله انتخابات جدا کرد ! و با تردستی آخوندی چنين وانمود ساختند که برای تحقق مطالبات وازجمله آزادی زندانيان سياسی و رفع حصر خانگی است که شرکت در انتخابات ضرورت پيدا ميکند!
آقای عبدالله نوری که يکی ازرهبران سرشناس و نظريه پردازان اصلاحات است برای توجيه شرکت بدون قيد وشرط اصلاح طلبان درانتخابات ازجمله چنين گفت : « در زمان دولت اصلاحات ، مرحوم آيت الله العظمی منتظری سال ها در حصر بودند ، آيا اصلاح طلبان فعاليت اصلاحی و تلاش سياسی و انتخاباتی خود را تعطيل و مشروط به رفع حصر و يا آزادی زندانيان سياسی کردند ؟ آيا اصلاح طلبان ازحضور در اداره کشور و جامعه و فعاليت های سياسی ، اجتماعی کنار رفتند؟ » .
در آن زمان هيچيک از خانم ها و آقايان اصلاح طلب ، هشداری به آقای عبدالله نوری نداد که : لکه ننگ و زشت کاری شرم آور خودتان درمورد عدم دفاع از آيت الله منتظری را به حساب دورانديشی سياسی اصلاح طلبان و گويا اشتغال آنان به کارهای بزرگ تر نگذاريد که مردم ايران خوب ميدانند عدم دفاع اصلاح طلبان از آيت الله منتظری را صرفاً بايد به حساب سازشکاری و کرنش اصلاح طلبان در برابر قدرت لجام گسيخته خامنه گذاشت و نه چيز ديگری . بهرحال همانطوريکه بياد داريد رفسنجانی و خاتمی از پيش شرط های خود برای شرکت در انتخابات عدول کردند و از وصلت دو جناح شکست خورده جمهوری اسلامی (حناح اصلاح طلب و جناح سازندگی) دولت اعتدال حسن روحانی پا به عرصه وجود نهاد ، البته با آرای بسياری از مردمی که نميخواستند احمدی نژاد ديگری از قماش سعيد جليلی برای هشت سال ديگر رئيس جمهورکشورشان باشد . و همانطوريکه بياد داريد آقای روحانی در جريان مبارزات انتخاباتی خود ، هرجا که با شعار"زندانی سياسی آزاد بايد گردد" مواجه گرديد ، به مردم وعده داد که اگر مردم او را بعنوان رئيس جمهورانتخاب کنند ، برای آزادی تمام زندانيان سياسی وپايان دادن به حصر خانگی رهبران جنبش سبز اقدام خواهد کرد ! سخنان ايشان موجود است که پيش از انتخاب شدن گفته است که : "اصلاً چرا بايد در کشور زندانی سياسی داشته باشيم ؟" .
چند روز مانده به انتخابات رياست جمهوری ، دو گفتمان کلان در سطح جامعه روشنفکری و نهاد ها و احزاب و گروههای سياسی ايران در ارتباط با مسئله شرکت يا عدم شرکت در انتخابات ، جريان داشت :۱ – گفتمان تحريم انتخابات و دامن زدن به جنبش نافرمانی مدنی بمنظور عقب نشاندن بيت رهبری با قدرت مردم ، که اتفاقاً خامنه ای خيلی زود ضعف و شکنندگی خود را در مقابل اين گفتمان نشان داد و با دست پاچکی و برای اولين باربدريوزگی از قدرت نهفته دراين گفتمان روی آورد و اعلام داشت که : حتی اگر با جمهوری اسلامی مخالف ايد لااقل بيائيد بخاطرکشورتان ، درانتخابات شرکت کنيد . ۲ – گفتمان شرکت در انتخابات برای تحقق بخشيدن به خواسته های مطرح شده از جانب اقشارمختلف جامعه و گروهها و نهادهای سياسی – اجتماعی ، که البته با انتخاب آقای حسن روحانی به رياست جمهوری ، باورمندان به گفتمان دوم يعنی مدافعان شرکت در انتخابات ، خود را برنده ميدان تصور مينمايند ! بدون اينکه کمی حوصله بخرج دهند و بگذارند دولت اعتدال آقای حسن روحانی مشغول به کار و انجام وعده های خود شود و آنوقت ادعای پيروزی نمايند وگرنه اگر قرار باشد که وعده های داده شده حسن روحانی به مرحله اجرا در نيايد ، بهتر است گفته شود که گفتمان شرکت در انتخابات برای تغيير شکست خورده است . اينک آقای روحانی در آستانه تحويل مقام رياست جمهوری از کسی است که خامنه ای با دزديدن آرای مردم در سال ۸۸ او را با يک کودتای انتخاباتی برمسند نشاند و جالب اين است که احمدی نژاد درآخرين ديدارش با خامنه ای ، مورد تقفد ويژه قرار گرفت و رهبر بخاطر خدمات و زحماتی که گويا ايشان در طول هشت سال گذشته ، برای پيشرفت وترقی کشورکشيده است ! از او قدر دانی کرد و بدين ترتيب خامنه ای سند مصونيت او را پس از واگذاری مقام رياست جمهوری امضا کرد ، و اورا در زير چتر حمايت خويش قرار داد ! چونکه به احتمال زياد ، کسانی درهرم قدرت جمهوری اسلامی و ازجمله برادران دزد وفاسد لاريجانی با در دست داشتن اسناد و مدارکی ازاعمال غير قانونی احمدی نژاد ، برای گوشمالی دادن او پس از ترک مقام رياست جمهوری برنامه ها داشته اند .
تقديرخامنه ای از خدمات احمدی نژاد ! در آستانه تشکيل دولت اعتدال ، همچنين پيام آشکاری به حسن روحانی است که پرونده دزدان و غارتگران و کسانی که مسئول هشت سال جنايت و تبهکاری هستند نبايد گشوده گردد ! ناگفته نماند وقتی که احمدی نژاد در روزهای آخرعمر دولت خويش و پس از آنهمه غارتگری ، هنوز ميتواند از کيسه ملت بذل و بخشش کند و برای خود اجازه تأسيس دانشگاه بگيرد ، پيدا است که ايشان همچنان مورد توجه و پشتيبانی خاص خامنه ای است !
مصنونيت داشتن غارتگران بودجه کشور از مجازات در دولت اعتدال و مصونيت داشتن کسانی که بچه های مردم را در خيابانها به گلوله بسته اند و شکنجه کرده و مورد تجاوز قرار داده اند ، در آستانه تشکيل دولت "اعتدال" ، البته خبر خوبی برای آقای روحانی که وعده های زيادی به مردم ايران داده است نيست ، مضافاً اينکه خامنه ای ، در جمع دانشجويان و در خلال برنامه پرسش دانشجويان و پاسخ رهبر ، گربه را در دَم کابينه دولت اعتدال کُشت ، زمانی که چهره های شاخص جنبش سبز و مردمی که در طلب حقوق شهروندی خويش بوده اند را نانجيب خطاب کرد ! و ازآنان خواست که عذر خواهی کنند ! غافل از آنکه ، اين خامنه ای و تمام دزدان و جنايتکاران پيرامون بيت رهبری هستند که نه فقط بايد عذرخواهی ، که بايد محاکمه و مجازات شوند .
عمق کينه شتری خامنه ای نسبت به آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد از آنجا ناشی ميشود که اينان با مردم همراه شدند و تا به امروز درد و رنج زندان خانگی را تحمل کرده اند و حاضر به ندامت که خواسته خامنه است نشده اند ، هدف خامنه و بيت رهبری ، درهم شکستن اينان است تا از اين طريق بر جنبش سبز که چون آتشی درزير خاکسترمنتظر شعله ورشدن است ضربه وارد نمايد و روحيه یأس و نااميدی بر جامعه حاکم نمايد . خامنه ای در جمع دانشجويان ودر مورد شخصيت های دربند و حصر خانگی چنين ميگويد : « بارها و بارها اين سوال را نه در مجامع عمومی بلکه به شکلی که قابل پاسخ دادن باشد مطرح کرده ايم پس چرا جواب نمی دهند، چرا عذرخواهی نمی کنند؟» اگر اين گفته خامنه ای رمزگشائی کنيم ، معنی اين است که ايشان تا کنون از راههای گوناگون برای اين شخصيت ها پيغام فرستاده است که با يک عذر خواهی ميتوانند از زندان آزاد شوند و لی آنها زير بار اين ننگ نرفته اند و ماندن در زندان و تحمل بی داروئی وبی درمانی را بر آزادی خفت بار ترحيج داده اند .
همچنين وقتی خامنه ای ميگويد : « در جلسات خصوصی می گويند تقلبی رخ نداده بود ، پس به چه علت کشور را دچار آن ضايعات کرديد و به لبه پرتگاه برديد؟» معنی اش اين است که پاره از اصلاح طلبان برای اينکه خود را به رهبر نزديک کنند در خلوت به او ميگويند که در انتخابات ۸۸ تقلبی رخ نداده است تا از اين طريق شايد بتوانند راهی به گردونه ی قدرت از دست رفته باز نمايند ! که اين نيز فرصت طلبی نهادينه شده در اصلاح طلبان جمهوری اسلامی را به معرض نمايش ميگذارد .
سخن آخر – چند روز ديگر دولت اعتدال آقای روحانی زمام قدرت اجرائی کشور را بدست خواهد گرفت ، رئيس قوه مجريه کشور اگر موفق به انجام وعده ای که در مورد زندانيان سياسی به مردم ايران داده است بشود و با حمايت مليونی مردم ايران زندانيان سياسی را آزاد کند و به حصر خانگی شخصيت های نمادين جنبش سبز پايان دهد ، مسلماً فضا برای انجام کارهای ديگر باز خواهد شد ، کليد دولت اعتدال اگر بتواند قفلی که رهبر نانجيب و کينه جو بر زندان ها و شکنجه گاههای جمهوری اسلامی زده است باز نمايد ، اين کليد حتماً قفل های ديگری را هم باز خواهد ، ولی اگر کليد آقای روحانی نتواند اين قفل را باز کند ، ايشان نيرو و قدرتی را در پشت سر نخواهد داشت که به اتکای آن قفل های ديگر را باز نمايد ، آيا آقای حسن روحانی و دولت اعتدالی اش جرأت اين کار را خواهد داشت ؟ دو گفتمانی که پيش از انتخابات هريک با ارائه دلايلی خواهان شرکت يا عدم شرکت در انتخابات بودند ، با نگرانی هفته های آينده را رصد خواهند کرد و انجام و عدم انجام وعده هائی که آقای روحانی به مردم داده است ، بدون شک ميتواند در آرايش نيروها و صف بندی های جديد درميان نيروهای آزاديخواه و هواداران جدائی نهاد دين از نهاد دولت نقش داشته باشد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر